Семінар-дослідження з "Вікової психології"

Перше практичне заняття для ІІ та ІІІ курсів на тему "Предмет, завдання, методи та періодизація вікової психології" пройшло у формі семінару-дослідження. Під керівництвом викладача кафедри суспільно-наукових дисциплін Апостолакі Л.С. студенти розглянули зв’язок вікової психології з іншими науками, фактори і закономірності вікового розвитку, обговорили особливості психологічного обстеження осіб різного віку та метод, за допомогою яких здійснюються дослідження з вікової психології.

Доповідачі представили словник персоналій (вітчизняних та зарубіжних вчених), представили підготовлені доповіді з тем "Періодизація психічного розвитку особистості за А.В. Петровським" (Коцофан Вікторія, Думбрава Діна, Радова Богдана та Вдовиченко Катерина) та "Українська народна педагогіка про вікові періоди розвитку дитини" (Бойченко Катерина).

 Д О В І Д К А

Артур Володимирович Петровський розглядає розвиток особистості як процес інтеграції в різних соціальних групах. Особливого значення при цьому набуває референтна група - група, яка є еталоном цінностей, норм та форм поведінки для особистості. Становлення особистості визначається особливостями взаємостосунків дитини з членами референтної групи. На кожному віковому етапі дитина включається до нової соціальної групи, яка стає для неї референтною. Розвиток особистості на будь-якому віковому етапі пов’язано з реалізацією потреби в персоналізації, яку називають потребою бути особистістю. Реалізація потреби бути особистістю - це "викарбовування" себе в іншому, яке відбувається в конкретній діяльності, здійснюваній в конкретній ситуації.

ua ru en