Менеджмент

Галузь знань 07 «Управління та адміністрування»

Спеціальність 073 «Менеджмент»

Кваліфікація: Бакалавр зі спеціальності «Менеджмент»

Щоб створити результативну організацію, потрібно замінити владу відповідальністю.
Пітер Друкер

 

Менеджмент – це управління, завідування, організація; сукупність сучасних принципів, методів, засобів та форм управління виробництвом і збутом продукції з метою підвищення їх ефективності й збільшення прибутку. Менеджер – від англ. mаnage – «управляти» –  найманий професійний керівник підприємства; фахівець у сфері управління виробництвом.

Менеджер – унікальна професія.

Менеджер – це професіонал з організації та управління виробництвом, збутом і сервісом, який володіє адміністративно-господарською самостійністю. Кожний менеджер – це керівник, але не кожний керівник – менеджер. Адже менеджер – не просто керівник, він працює на конкретний економічний результат, отримання прибутку та підвищення ефективності виробництва.

Ця професія вимагає постійного вдосконалення знань, розвитку практичних навичок швидкого реагування на будь-які зміни, стабільної зацікавленості у самоосвіті, високого рівня самодисципліни. Саме професіоналізм, відповідальність, ініціатива та заповзятливість менеджерів здатні в найскладнішій ситуації забезпечити підприємству успіх і добробут, високу ефективність реалізованої практичної діяльності.

Якщо Ви готові очолити управління певною частиною виробничого процесу, якщо Ви хочете керувати ефективно, якщо Ви впевнені, що здатні досягти більшого, Ваш вибір – спеціальність «Менеджмент».

Успіх – не закономірність, успіх – це життєва позиція, а менеджер – не професія, менеджер – це соціальна орієнтація.

Професійні якості менеджера будь-якої спеціалізації – це:

  • добре розвинуті комунікативні та організаційні здібності;
  • емоційно-вольова стійкість;
  • гарна пам'ять;
  • відповідальність;
  • логічне мислення;
  • вміння швидко приймати рішення, чітко викладати;
  • соціальна активність.

Кваліфікований спеціаліст:

знає

  • принципи, методи, моделі управління;
  • основні організаційні структури підприємств стратегічного менеджменту та оперативного управління;
  • внутрішнє і зовнішнє середовище підприємства;
  • функції менеджменту;
  • стилі керівництва та управління конфліктами;
  • форми організації ділового спілкування;
  • логістику;
  • основи зовнішньоекономічної діяльності;
  • основи обліку и фінансового менеджменту;
  • іноземні мови.

вміє

  • створювати ефективні схеми функціонування підприємства;
  • організовувати і контролювати роботу підрозділів;
  • приймати управлінські рішення;
  • організовувати й проводити ділові переговори і наради;
  • вести ділове листування й переговори рідною та іноземними мовами;
  • планувати, організовувати і контролювати діяльність організації;
  • керувати групою;
  • творчо оцінювати суспільні та економічні явища.

має  навички

  • діловодства;
  • складання бізнес-плану;
  • роботи з офісною технікою;
  • комунікативні;
  • організаторські;
  • управління потоками.

Менеджери неодмінно обізнані у виробничій діяльності компанії, фінансовій політиці, корпоративній структурі, внутрішніх і зовнішніх процесах життєдіяльності підприємства. Спеціалісти з менеджменту отримують ґрунтовну теоретичну і практичну підготовку з основ ринкової економіки, економічної стратегії діяльності організацій, що дозволяє їм уже в процесі навчання набути необхідний досвід для подальшого виконання професійних обов’язків на підприємстві належно до займаного місця у відповідній системі управління: управлінській, інформаційно-аналітичній, організаційній, економічній, планово-фінансовій, маркетинговій, проектно-дослідницькій, діагностичній, інноваційній, методичній, консультаційній, освітній и др.

Спеціалісти з менеджменту мають стабільний попит на ринку праці та перспективи подальшого професійного і кар’єрного росту. 

Випускники спеціальності «Менеджмент» зможуть забезпечити собі успішне професійне майбутнє на керівних посадах у державних і недержавних комерційних установах, в різноманітних об’єднаннях, концернах, холдингах, корпораціях, у системі Міністерства фінансів України, у митній службі, підрозділах МВС з боротьби з економічними злочинами, аудиторських, консалтингових фірмах, інвестиційних та комерційних компаніях.

Випускники, підготовлені за даною спеціальністю, можуть займати посади керівників та їх заступників, управлінців підприємств і організацій всіх форм власності, а також управлінь, відділів і служб з комплексного розвитку регіонів обласних і районних держадміністрацій та територіальних (регіональних) органів виконавчої влади, науково-дослідних і проектно-конструкторських інститутів, центрів та інших організацій.

Перспективним напрямом для менеджерів-управлінців є проектне управління. В наш час управління проектами – один з найефективніших методів динамічного розвитку підприємств та організацій будь-якої форми власності.

Широкі можливості пропонує сфера бізнесу менеджерам з продажів: отримані знання дозволять їм проводити дослідження та організовувати діяльність з просування товарів та послуг на ринку. Знання, отримані в процесі навчання, нададуть випускникам можливість самостійно займатися господарською діяльністю та досягти успіхів у приватному підприємництві.

Перелік спеціальних дисциплін, що викладаються студентам-менеджерам:

  • Основи менеджменту
  • Теорія і практика прийняття управлінських рішень
  • Управління персоналом
  • Теорія організацій
  • Організація праці менеджера
  • Економічна теорія
  • Операційний менеджмент
  • Фінанси і кредит
  • Бухгалтерський облік
  • Організаційна культура
  • Етика ділового спілкування
  • Міжнародні економічні відносини
  • Основи зовнішньоекономічної діяльності
  • Маркетинг
  • Господарське право
  • Економіка підприємств
  • Інформаційні технології управління
  • Логістика
  • Стратегічний менеджмент
  • Інноваційний менеджмент
  • Антикризове управління
  • Управління якістю
  • Конфліктологія
  • Звітність підприємств
  • Бухгалтерський управлінський облік
  • Міжнародні стандарти обліку та фінансової звітності
  • Статистика

Викладання здійснюється на основі найсучасніших методів навчання, основним з яких є навчання за методом конкретних управлінських ситуацій, взятих із практики. Більшість конкретних ситуацій не мають «єдиного» правильного рішення. Тому студенти вчаться брати відповідальність на себе, обґрунтовувати і відстоювати свої дії. Метод конкретних ситуацій вимагає осягнути предмет діями, заставляє усвідомити, що для прийняття рішень в реальних умовах немає готових відповідей.

Освітньо-професійні програми нашого вузу з менеджменту є адаптованими з навчальних програм провідних університетів країни та світу.

 

                           Професії для випускників ОПП першого бакалаврського рівня вищої освіти                           за спеціальністю 073 «Менеджмент»

Керівник компанії

Також топ менеджер - найманий працівник, суб'єкт управління, зайнятий професійною організаторською діяльністю в органах керування підприємства, фірми, установи, наділений суб'єктом власності визначеними необхідними повноваженнями для прийняття рішень та несе всю повноту. Визначає, формулює, планує, здійснює і координує всі види діяльності підприємства. Визначає напрями розвитку підприємства у формуванні цінової, кредитно-банківської, податкової та страхової політики, соціальної та зовнішньоекономічної діяльності.

 

Комерційний директор

Це професія, яка тісно пов'язана з менеджментом та управлінням. Такий фахівець вищої ланки вирішує питання бюджетування, оцінює рекламну і маркетингову стратегії, займається загальним плануванням, контролює роботу персоналу, вибудовує відносини з партнерами і постачальниками, бере участь в управлінні компанією.

 

Заступник директора (керівника)

Організовує роботу і ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів, цехів та виробничих одиниць, підвищує рентабельність фірми. Розробляє і погоджує з директором фірми плани: Розвитку виробництва на рік; Вирішує питання, що стосуються фінансово-економічної та виробничо-господарської діяльності фірми.

Доручає ведення окремих напрямків діяльності іншим посадовим особам - керівникам виробничих одиниць і філій підприємств, а також функціональних і виробничих підрозділів.

 

Керівник виробничого підрозділу

Керує роботою з оперативного регулювання з використанням засобів обчислювальної техніки, комунікацій і зв’язку ходу виробництва, забезпечення ритмічного випуску продукції згідно з планом виробництва та договорами постачання.

Організовує оперативний контроль за забезпеченням виробництва технічною документацією, устаткуванням, інструментом, матеріалами, комплектуючими виробами, транспортом, вантажно-розвантажувальними засобами.

Забезпечує своєчасне оформлення, облік і регулювання виконання замовлень з кооперації та міжцехових послуг.

Проводить роботу з виявлення та освоєння технічних новинок, наукових відкриттів та винаходів, передового досвіду, які сприяють поліпшенню технології, організації виробництва та зростанню продуктивності праці.   Здійснює методичне керівництво роботою виробничо -  диспетчерських підрозділів підприємства, керує робітниками відділу.

 

Менеджер з продажів

Одна з найбільш популярних професій, основне його завдання — продаж товарів і послуг компанії, розширення кола клієнтів та підтримання партнерських відносин з ними. Функціональні обов'язки: повне ведення роздрібних клієнтів. обробка заявок; робота з первинною документацією підприємства;відправлення по факсу та виписування рахунків замовникам;виписування рахунків-фактур і накладних, а також супровідних документів;відстеження дебіторської заборгованості;ведення клієнтської бази;оформлення договорів про надання товарів і послуг;

 

PR-менеджер

Спеціаліст, який відповідає за створення та підтримку компанії, окремого брендц або публічної людини. Він відповідає за створення взаємодії із зовнішнім середовищем та організацію піар-кампаній, повинен виключати та передбачати можливі ризики, спровоковані конкретними діями.

 

Сервіс-менеджер

Спеціаліст компанії, який представляє її послуги. З одного боку, він допомагає замовнику реалізувати його потребу. З іншого боку, він реалізує взяті він зобов'язання і впливає інших людей, що у процесі надання послуг, виконує контроль якості робіт. Функціональні обов'язки: прийом та розподіл вхідної інформації; консультування клієнтів; демонстрація роботи устаткування клієнтам;підбір та продаж запасних частин; оформлення договору продажу;відстеження етапів угоди заповнення форм (продаж, повернення, ремонт, технічне обслуговування обладнання).

 

Менеджер з логістики

Організовує та координує доставку/відправлення товарів, стежить за якістю виконання роботи. Все це завдяки впровадженню та модернізації систем управління логістикою, розробкою та складанням бюджету на користь компанії. Основне завдання логіста організувати доставку товару в потрібне місце, до певного часу, з мінімальними витратами. Логіст економить на всьому. За оцінками фахівців, грамотні дії логіста зменшують витрати на виробництво окремих товарів на 30%. Логіст домовляється з постачальниками про терміни, утрясає питання з машинами, контролює розтаможення, підшукує оптимальне місце зберігання. Налагоджує безперебійну роботу ланцюжка від закупівлі товару до постачання безпосередньо споживачеві.

 

Менеджер з персоналу

 Виконує пошук, найм та відповідає за розвиток персоналу всередині компанії для підвищення рівня ефективності роботи усієї її структури. Він проводить оцінку роботи персоналу і становить чек-лист зростання, може безпосередньо проводити бізнес підбором людського капіталу роботодавця. Окрім цього, HR-фахівці стежать за рівнем кваліфікації штатних працівників компанії і сприяють зростанню їх професіоналізму.

 

Менеджер проєкту (керівник проєкту)

Відповідає за планування, виконання та контроль проєктів. Займається координацією робіт між різними департаментами та командами. Такий фахівець займається координацією робіт між різними департаментами та командами, забезпечує виконання термінових завдань та встановлює комунікацію з клієнтами. Налагоджує роботу команди задля досягнення необхідних результатів. При цьому він повинен добре розумітися на всіх етапах процесу, які виконують його підлеглі.

 

Менеджер з туризму

Як туристу вибрати країну, організувати поїздку і оформити всі необхідні документи? У цих питаннях допоможе розібратися менеджер з туризму. Найвищим професіоналізмом такого фахівця вважається розшифрувати мрію клієнта. Адже багато людей інколи самі не знають, чого хочуть. Можна довго розповідати про визначні пам'ятки Греції, а людині, можливо, хочеться поїхати куди-небудь подалі і побути на самоті. Важливо правдиво розповісти про плюси й мінуси туру, країни, врахувати фінансові можливості клієнта і надати самостійні вибір. Робота менеджера з туризму в туристичному агентстві відрізняється від туроператорської фірми.

 

 Менеджер зі збуту

Це людина, яка відповідає за забезпечення ефективного збуту продукції або послуг компанії. Вони можуть вести переговори з постачальниками, визначати ринкові потреби та розвивати стратегії збуту.

 

Національний менеджер

Національний менеджер у міжнародній компанії-це посада, яку можна отримати, пройшовши шлях від керівника команди до регіонального менеджера. Вона дає людині вихід на міжнародний рівень і широкі перспективи професійного розвитку.

 

Бізнес-консультант

Це спеціалісти середньої ланки. Як правило, вони виростають з бізнес-аналітиків або приходять в консалтинг з інших сфер. Бізнес-консультант досліджує компанію клієнта, пише діагностику і дає на її основі професійні рекомендації, які допоможуть вирішити поставлені перед бізнесом завдання.

 

Офіс-менеджер

Співробітник, що забезпечує поточну роботу організації або її підрозділу з документами, відвідувачами, різною інформацією. Від того, наскільки ефективно організовано діловодство, багато в чому залежить результативність роботи будь-якої організації. Адже документи повинні бути в порядку, накази керівництва належним чином оформлені і доведені до виконавців, інформація що надходить осмислена й прийнята до відома, а відвідувачі своєчасно прийняті.

Обов’язки офіс менеджера: контроль роботи всього офісу; координація роботи всіх офісних служб (секретарів, кур’єрів, адміністраторів, водіїв, технічних працівників і т. п.); ведення ділового листування; розподіл дзвінків; зустріч відвідувачів; адміністративно-господарська підтримка всіх співробітників офісу; робота з первинною бухгалтерською документацією в програмі 1С.

 

ua ru en