Мистецтво як засіб самопізнання в навчальному процесі

    Альтернативні способи отримання і вираження емоцій дають нам краще розуміння своїх власних почуттів, оскільки емоції є маркером наших бажань. Повідомляючи про свої переживання в різних формах, ми стаємо більш зрозумілими один одному. Наприклад, гнів або злість виникає, коли щось заважає реалізації якоїсь нашої потреби, а образа на іншу людину може виникнути як реакція на те, що не складаються близькі стосунки з нею. І, звичайно ж, без вираження своїх почуттів та емоцій неможливі партнерські, дружні, близькі стосунки з іншими людьми. Мистецтво – найбільш сприятливий інструмент як для тренування у вираженні своїх емоцій, так і для їх передачі безпечним способом. Так, у живописі формами виразності є колір, характер лінії, композиція. У літературі емоції та почуття передає лексика, будова речень, вживання різних вставних слів, звернень, вигуків, графічне виділення різних частин тексту, контекст вживання тих чи інших слів. Свої засоби виразності мають музика та хореографія.

     В рамках вивчення навчальної дисципліни «Культурологія» (викладач - завідувачка кафедри суспільно-наукових дисциплін О.В.Байрамова) студенти ІІ курсу спеціальності «Інженерія програмного забезпечення» підготували яскраві творчі презентації, аби відобразити сприйняття своїх особистих вражень, емоцій, почуттів через мистецтво (живопис, поезію, музику, кінематограф тощо). Виконуючи такі творчі завдання студенти мають можливість глибше дослідити самих себе, розділити з іншими свої почуття та емоції, одночасно вивчаючи безліч способів для управління своїм станом. Учасники заняття відзначили, що одна з найважливіших функцій мистецтва полягає саме в тому, що воно допомагає людині прояснити власні емоції. Воно створює дзеркало, завдяки якому людина здатна краще розуміти власні емоції, оцінювати себе й побачити свій емоційний світ з боку.

 

 

ua ru en