Дослідження психологічної готовності дітей до школи

Для студентів ІІ-ІІІ курсів практичне заняття "Психологія дошкільного та молодшого шкільного віку. Психологічна готовність дітей до школи" було організовано у формі захисту індивідуальних досліджень щодо готовності дитини до школи та мотиваційного розвитку учня початкової школи (керівник – викладач кафедри суспільно-наукових дисциплін Апостолакі Л.С.).

 

Студентки Музика Марина та Коцофан Вікторія представили дослідження з використанням кількох методик (графічний субтест  Керна-Йірасека, М.А.Панфілової «Страхи в будиночках», проєктивний тест тривожності «Вибери потрібне обличчя» (Р. Теммл, М. Дорки та В. Амен), «Анкета для оцінки рівня шкільної мотивації» та проєктивна методика «Що мені подобається у школі» (Н.Г.Лусканової)) та сформулювали результати у вигляді характеристики учня початкової школи, включаючи результати використаних методик.

Студентки Кулішова Аріна, Бойченко Катерина, Панченко Дар'я презентували результати дослідження стосовно готовності до школи та визначення тривожності. Зробили висновок про наявність базових страхів, страхів дитячих та дорослих, а також про необхідність розрізнення страхів у межах норми і таких, на які необхідно звернути увагу. Відзначили, що за допомогою методик можна визначити дітей, які вчаться заради знань (їм цікавий сам процес навчання), і таких, яких школа приваблює зовнішньою стороною: зустрічами з однокласниками, вчителем, але не навчальною діяльністю.

Студенти змогли застосувати та проаналізувати ефективність різних методик, доречність їх використання для окремих вікових груп, - цей досвід стане в майбутньому їхнім арсеналом діагностичного інструментарію.

 

 

ua ru en